Thursday, October 21, 2010

Arvuti komplekteerimise film 15. ja 21.Okt

Film algas sellega, et mees rääkis missuguseid tööriistu on vaja, et edukalt arvutit kokku või lahti võtta. Oli vaja kruvikeerajat ainult põhimõtteliselt. Hea kui oleks magnet otsaga, et saaks kruve panna raskesti ligipääsevatele kohtadele. Rääkis pikalt ka staatilise elektri ohtlikkusest, kuidas see tekib ja kuidas sellest lahti saada. Videos kasutas see mees ka spetsiaalset seadet mis staatilist elektrit alati maandab kui see ühendada näiteks arvuti korpuse külge. Isiklikult arvan ma, et see seade pole eriti vajalik, sest kui arvutit hakata lahti võtma ei saa kuidagi seda teha ilma korpuse puudutamiseta, mis maandab staatilise elektri. Ma pole ka kunagi märkanud, et tekiks staatiline laeng riideid kandes.
Peale sissejuhatust läks asi  natukene huvitavamaks aga mu tähelepanu tihti hajus liiga pika tutvustamise peale ja aeglase tempo tõttu. Esimesena pandi toiteblokk arvutisse. Ma ise oleks toitebloki viimasena pannud kuna juhtmed jäävad koguaeg ette teiste komponentide paigaldamisel. Siis räägiti videos kuidasmälu, protsessorit ja selle radiaatorit paigaldada emaplaadile. Ise oleksin pannud kõigepealt emaplaadi korpusesse, selle kindlalt kruvidega fikseerinud ja alles siis mälu, protsessori ja selle rodiaatoriga hakanud jändama, sest need on rasked komponendid olekisn emaplaadi tõstmisel võinud seda vigastada. Kui emaplaat oli sees siis paigaldati floppy seade, mis tänapäeval on täiesti kasutu ja võinuks jääda paigaldamata. Mul on arvuti millel on floppy seade ja olen seda ainult 1 korra kasutanud uudishimust. Aga pärast 6 aastat tolmukogumist oli see lõpetanud töötamise. Peale seda oli cd seade. Erinevalt diskettidest cd'sid kasutatakse siiani aga seade, mis pole võimeline kirjutama ja lugema dvd'sid ja BluRay plaate on ajale jalgu jäänud. Siis oli kõvaketas ja graafikakaart. Kahjuks ei näinud kas videos kasutati ATI või NVIDIA graafikakaarti või üldse midagi muud. enda arvutitel on olnud kogu aeg NVIDIA kaart või siis Inteli intergeeritud kaart. Siis oli toitebloki ühendamine ja kontrollimine, kas arvuti töötab.
Üldiselt videost arvan, et selle abiga saaks täielik võhik arvuti kokkumonteeritud. Kuid kui ise endale hakkan arvutit monteerima, siis ma seda videot ei peaks aluseks vätma, sest üldiselt ma ei saanud siit uut informatsiooni ja kõik osad mida kasutaksin oleksid palju uuemad kui need.

No comments:

Post a Comment